Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trach Game
#1
Trach Game (czyt. tracz gejm) powstał prawie dwa lata temu, w pewne piękne wakacje w Chorwacji. Karcianka niekolekcjonerska, która miała w swej istocie kilka celów:
- możliwie prosta,
- dająca wiele możliwości łączenia kart (czyt.: robienia epickich kombosów),
- mająca w swoich zasobach bardzo dużą liczbę kart, ale jednocześnie dająca graczowi swobodę w wyborze, którymi chce grać (tzn. układanie talii, bo fakt faktem niektóre później dodane karty bywają przesadzone, niepotrzebne, skomplikowane lub po prostu głupie).




Gra polega na operowaniu kartami na ręce w ten sposób, aby odebrać pozostałym graczom ich "życia". Jest szybko, dynamicznie, nieraz wesoło Oczko Niestety reguły nie pozwalają na budowanie i realizację jakichś wielkich, wybujałych strategii, powodem tego jest przede wszystkim spora losowość. Jednakże nie przeszkadza to w dobrej zabawie Oczko Gra jest też totalnie abstrakcyjna - zero fluffu, mamy w jednej grze takie karty jak Atomowy guzik, Schron czy Gaz bojowy na równi z Apokalipsą, Błogosławieństwem i Duchami. Dorzućmy do tego jeszcze Posążek, który zabija, Pustaka, który nic nie robi i owcę, która robi wszystko, a otrzymacie Trach Game'a Oczko

W załączniku pdf z kartami oraz instrukcja. Mniej sformalizowaną, ale pewnie bardziej zrozumiałą wersję tej drugiej znajdziecie także w drugim przyklejonym temacie w tym dziale. Pdf - do wydrukowania, podklejenia papierem z bloku technicznego (lub od razu wydrukowania na takowym) oraz wycięcia i przycięcia (nie sugerujcie się tymi czarnymi ostrościami w kątach, po wycięciu to ma być zaokrąglone) do formatu okołomunchkinowego. Jak wam szkoda tuszu, to można iść w moje ślady i po prostu wziąć taki blok, obrysować jakąś kartę w liczbie sztuk 65 i samemu narysować. Ja całą swoją talię (300-kartową) mam właśnie tak robioną (a starałem się, by każda karta była inna).

Cały czas opracowuję i staram się wrzucać kolejne minidodatki (po 15-18 kart, czyli 2 strony, niektóre "małe" po 9 kart (jedna strona)). Mam przygotowanych ponad sto rodzajów kart, poukładanych paczkami, no, powiedzmy, że tematycznymi Oczko Dotąd zrobione dodatki znajdziecie w wątkach w tym dziale.




Zatem... co sądzicie? Uśmiech Grajcie, pytajcie, endżojujcie!

UWAGA! W tym temacie będzie prowadzona dyskusja ogólna, opinie, wasze propozycje, tu też będę was informował o przebiegu prac czy wrzucanych nowościach. Natomiast pytania o karty i zasady proszę zadawać w odpowiednich wątkach.


Załączone pliki
.pdf   Podstawka - karty (kolor).pdf (Rozmiar: 937,47 KB / Pobrań: 55)
.pdf   Podstawka - instrukcja.pdf (Rozmiar: 45,88 KB / Pobrań: 54)
Odpowiedz
#2
Kurcze, zapowiada się ciekawie! Uśmiech przerobię sobie Twoją instrukcję na PDF i druknę (bo z pamięci kombowspomagaczy nie ogarnę), i zagram w weekend ze znajomymi.. Zapowiada się większa walka niż w munchkinieJęzyk I jestem jak najbardziej za minidodatkami, tylko czy chodzi w nich tylko o zmianę wyglądu, czy zasad też?
Faktycznie, troszkę słaba jakość skanów, przydała by się lepsza, ale jak dla mnie na testy taka wystarczyJęzyk

Ale fajny pomysł! Powodzenia z organizowaniem standu na Polconie! Uśmiech
Pyzdra, na forum od bardzo dawna..
Achievement unlocked - Najdłuższy staż ON-LINE na forum.
Achievement unlocked - Czarny Mnich poziomu 10
Odpowiedz
#3
Miło czytać Twe słowa Oczko Noo, zacięta walka jest zawsze, właśnie to moi znajomi chwalą, że można innych upupiać bezpośrednio, a nie jak w Munchkinie tylko dopakowywać potwory Język Oczywiście Trach Game to zupełnie inny rodzaj gry, więc ciężko porównywać, natomiast warto wiedzieć, iż stworzyłem ją przed poznaniem Manczusia. A właśnie, wiedz, że to nie są skany Duży uśmiech Stwierdziłem że postaram się to narysować, ale z nie do końca znanych mi powodów przy eksporcie do jpga ujawniły mi się prześwity z poprzednio rysowanych, które przecież skrzętnie wymazywałem... a na tle starałem się nie operować.

Minidodatki: wygląd taki, jaki będzie obecnie obowiązywał dla podstawki Język Kilka rodzajów kart, liczba sztuk oscylująca między 15 a 18. Jakie tam karty was czekają? Potężny atak, Wzmocnienie, Podwojenie, Posążek, Apokalipsa, Błogosławieństwo, Trucizna, Pełna regeneracja, Skrzynka, Plecak, Wielka łapa, Targowisko, Wampir, Odwrócenie czasu, Zamiana, Szpieg, Hełm, Pancerz, Gaz bojowy, Pistolet, Łóżko, Kula żywiołów, Trening, Hipnoza, Paraliż, Uśpienie, Piorun, Potrojenie, Potężne uzdrowienie i dużo, dużo więcej Język Mam ponad 100 rodzajów Duży uśmiech

Pyzdra, zasady szybko powinniście ogarnąć, bo niestety ciężko dostać w tej grze rękę, która pozwala zrobić naprawdę epickie kombo, więc raczej większość czasu instrukcja wam nie będzie potrzebna. Ale w razie wątpliwości warto mieć na podorędziu. Aha, to jest taka bardzo robocza instrukcja, starałem się żeby wszystko było jasne i skupiłem się raczej na kartach niż na zasadach ogólnych. Jak będę te minidodatki wrzucał to wtedy opracuję też taką bardziej sformalizowaną, uporządkowaną, ogarniętą i uniwersalną (ale te informacje się tam oczywiście znajdą). Przy każdym dodatku będę też starał się skrzętnie opisać działanie każdej dodanej karty (może nie wszystkie możliwości, jak przy Globalizacji, bo przy stu rodzajach to się komplikuje... ale taka baza też będzie Język).

Raz wykminialiśmy, jak powinna wyglądać ręka, z którą w jednym ruchu wygrywasz grę Duży uśmiech Niestety raczej ciężko jest wyczaić to w taki sposób, żeby jeszcze takie uwzględnić np. Wskrzeszenia, które mogą sobie potem oponenci rzucić. Ale pierwszą dość ciekawą propozycją była ręka: Chwila Śmierci (wszyscy zostają z 1 życiem), Podwójna kolejka, Zmasowany atak, Przebicie, Globalizacja.
Odpowiedz
#4
Ty, całkiem spoko się zapowiada, więcej napiszę po playtestach Oczko

Osoby używające więcej niż trzech wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości.
Odpowiedz
#5
Fuuuu... Już wiem co się stało. Bo patrzę na tym komputerze, na którym rysowałem, i wszystko wygląda ok. Patrzę na laptopie - brzydkie. Miałem ustawiony za duży kontrast i jasność, więc po prostu nie widziałem... No, właśnie się biorę za poprawki Język

EDIT: no, więc taki krótki komunikat: jeszcze dzisiaj wieczorem mniej więcej do godziny będzie wersja ładniejsza, więc jak wam się nie śpieszy, to poczekajcie z drukiem do jutra Uśmiech Poprawione są: Przerzut, Globalizacja, Uzdrowienie, Zamrożenie, Zmasowany, Guzik, Przebicie, Wskrzeszenie. Bez szału, ale przynajmniej nie ma tych brzydkich smug.

EDIT 2: Już Uśmiech Usunąłem te szpecące prześwity (czyli w sumie nic wielkiego), więc może to jako tako teraz wygląda. W pdfie widać te syfy takie spowodowane konwersją do jpg, ale w druku jest ok =) Wszystko jest w załącznikach w pierwszym poście. Niestety musiałem wywalić tamte obrazki z dodatkowymi kartami, ale zostawiłem linki do mojego ImageShacka Uśmiech
Odpowiedz
#6
fajnie się zapowiada. Uśmiech i jak najbardziej bym był za większą ilością kart i ich rodzajów. Oczko

aż mi się przypomniał Saloon, gra której pewnie większość nie kojarzy. Oczko
tak były karty typu z piąchy, kopniak, rzut przedmiotem, blok, kontratak, a to i tak tylko te najprostsze. Oczko i też można je było wspomagać innymi (bo nie ma to jak rzucić w kogoś spluwaczką tak żeby wylądował za oknem, nie?) Uśmiech
zdjęcie znalezione na szybko. Oczko
Odpowiedz
#7
Jestem po pierwszym playteście - 4 partyjki, wszystkie w 3 osoby, na razie samą podstawką. Wszyscy szybko załapali reguły i przyznam, że zabawy było sporo. Ja jestem jak najbardziej za dalszymi dodatkami. Gra się świetnie, wszystkim polecam i gratuluje Topesh stworzenia tak dobrej gry Oczko.
Odpowiedz
#8
Akamatsu, bardzo miło mi czytać tę opinię Uśmiech Koniecznie zalajkuj na fejsbuku Duży uśmiech
Nu, i oczywiście wyczajajcie Potęgę =) Mam nadzieję, że ucieszy Cię fakt, iż właśnie przygotowuję 3 nowe dodatki (w miarę równolegle, ale mam nadzieję, że mi społeczność zasugeruje, które chce w pierwszej kolejności Oczko ):



- Armageddon:
18 kart, takich jak Apokalipsa, Zaraza, Piorun, Posążek, Nietykalny; ogólnie to dość dużo naprawdę dotkliwych grzmotnięć Oczko

- Rączki, rączki:
dodatek "mały", bo tylko 9 kart (jedna strona), związanych z kartami na ręce, np. Magazyn i Wielka łapa, pozwalające operować większą ich ilością, ale także Szpieg, Kradzież karty czy Wymiana kart

- Mix no. 1:
karty różne (sztuk 15), acz czasem naprawdę potrzebne - Super Trach, Skrzynka, Kontratak, Wyrównanie szans, Ambulans, Podwójna kolejka, Pancerz i parę innych Oczko



Mam nadzieję, że co najmniej 2 z tych dodatków uda mi się zrobić przed wyjazdem do Londynu w przyszły piątek =)
Dalsze plany:
Wojna no. 1 i no. 2,
Machina czasu,
Bombowo, czyli maszynka czasu
Cel, pal!,
Mix no. 2 i no. 3,
Kontrola,
Cechy,
Narzędzia,
Żywioły,
Karty niewykorzystane, czyli Mix no. 4.
Odpowiedz
#9
Trzeba przyznać, że pomysł jest niebywale dobry. W wolnym czasie z chęcią przetestuję grę, o ile oczywiście znajdę chętnych, co w mym przypadku nie jest takie proste... -,-
W każdym bądź razie gratuluję pomysłu Oczko
"Ty, któryś z Potworami w boju i ty, coś w Klątwach 'przyjaciół' znoju
I ty, co karty liczysz i Poziomy mierzysz
Powstań, Kaczora podnieś Zagłady, wsłuchaj się w Barda słowa
Pieśni o małym Munchkinie."
Odpowiedz
#10
Grałem już kilka razy z kilkoma róznymi osobami (nawet z rodzicami! i z 9-letnim bratem dziewczyny) i wszyscy załapali od razu. Gra jest po prostu nieziemska! Prosta, łatwa, szybka i wciągająca. Udało Ci (Wam?) się wymyślić coś naprawdę porządnego.
Na razie nie przetestowałem Potęgi, leży sobie bezczynnie, jest spięta gumką obok podstawy. Inni gracze boją się trucizny (chociaż są tylko dwie i oferowałem wyciągnięcie, i tak nie chcieli grać).
Kiedy będzie Armageddon? *nie może się doczekać*
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości