Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie na temat zasad: Zmiana rasy/klasy
#1
P: Mogę zastąpić swoją dotychczasową Klasę/Rasę tą samą Klasą/Rasą, żeby uniknąć okazywania miłosierdzia i oddawania kart słabszym graczom?
O: Tak. Możesz odrzucić Klasę/Rasę w dowolnym momencie. Możesz także zagrać nową, dowolną Rasę/Klasę także w dowolnym momencie.

czy to oznacza, ze moge zmienic Rase/Klase w nie swojej turze? Np. mam poziom 9 i ktos prosi mnie to pomocy, po czym ja zmieniam swoja rase na Elfa?
relandom, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 15-05-2012.
Odpowiedz
#2
Klasy i Rasy można zagrać jedynie w swojej turze. Odrzucić możesz w dowolnym momencie gry. Zatem nie możesz zamienić Rasy/Klasy w nie swojej turze.
Instrukcja:
Instrukcja napisał(a):9.6 Klasy i Rasy
Możesz je zagrywać natychmiast po ich otrzymaniu, lub w dowolnej chwili w swojej kolejce.

Jest to błąd w FAQ. W nowej wersji FAQ zostanie to poprawione.

Mateusz "matej" Nowak
Zajrzyj do profilu aby zobaczyć moje osiągnięcia turniejowe: matej
Odpowiedz
#3
a ostatnio zastanowiło mnie coś co też dotyczy Ras i Klas.
można je zagrywać podczas walki? bo wiem, że odrzucać można. w sumie zawsze grałem tak, że można odrzucić, ale nie można zagrać w trakcie walki.
Odpowiedz
#4
Można, gdzieś już o tym pisałem i jest to gdzieś w instrukcji.
Odrzucić możesz w dowolnej chwili (również w walce).
Zagrać kartę rasy/klasy, tylko w swojej turze (również w walce).
Nie drażnić Forumowego Trolla! Diabeł
"Przed zadaniem pytania przeczytaj INSTRUKCJĘ lub skontaktuj się z Przydupasem."

Odpowiedz
#5
to wiele wyjaśnia. dzięki. Uśmiech
Odpowiedz
#6
Taka sytuacja: mam klasę np. czarodziej i chcę ją zastąpić inną klasą, np. złodziejem. Czy w takim razie mogę wziąć czarodzieja z powrotem na rękę i położyć na stół złodzieja? Czy może jednak przy zmianie klasy trzeba starą klasę bezwzględnie odrzucić?
Odpowiedz
#7
Musisz ją odrzucić. Ogólna zasada mówi, że nie można brać kart ze stołu do ręki (nie jestem pewien, czy są jakieś wyjątki).
Odpowiedz
#8
Czy dowolny moment to również ucieczka? Mogę zostać Czarodziejem przed rzutem na ucieczkę albo nawet już po rzucie?
niedobry.tata, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 8-04-2015.
Odpowiedz
#9
W swojej rudzie możesz zostać czarodziejem przed rzutem na ucieczkę. Po rzucie musisz najpierw rozpatrzyć, czy ucieczka Ci wyszła, i ewentualne marne końce, i dopiero potem możesz zmienić klasę. Od rzutu na ucieczkę rozpoczyna się faza ucieczki i trwa aż do końca marnych końców dla wszystkich uciekających graczy, więc nie możesz zmieniać klasy w połowie tej fazy.
Pyzdra, na forum od bardzo dawna..
Achievement unlocked - Najdłuższy staż ON-LINE na forum.
Achievement unlocked - Czarny Mnich poziomu 10
Odpowiedz
#10
Pyzdra ma rację, ale ja bym to uprościł. Jeśli rzuciłeś kostką, to nie możesz zagrać karty czarodzieja, bo musisz najpierw rozpatrzyć efekty ucieczki (czyli zapewne marny koniec). Wyjątkiem od reguły są karty, które wyraźnie mówią, że mogą być zagrane w dokładnie tym momencie (czyli np. po rzucie kostką). Tak samo nie można nagle sprzedać przedmiotów (albo wyłożyć skarbów na stół) jeśli dotknęła nas klątwa. Najpierw musimy ją rozpatrzyć, albo rzucić odpowiednie karty, które mają wyraźnie napisane, że mogą zostać zagrane w tym momencie.
Niewodnik jest dumnym członkiem Klubu Fanów Niewodnika (populacja: 1) od 1990 roku.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości