Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie na temat kart: Odporność na klątwy
#1
Zastanawia mnie pewna sytuacja. W munchkinowej talii są dwa przedmioty dające odporność na klątwy:
Sandały ochrony (odporność na klątwy wyciągnięte podczas otwierania drzwi)
Kapuściany Łeb( odporność na klątwy rzucane przez innych graczy)
1)I teraz co się dzieje jeśli osoba posiadająca te przedmioty np wyciągnie "Klątwa Zależy Jak Leży! (Wszyscy pozostali tracą 1 poziom). Nikt wtedy nie traci poziomu ze względu na odporność na klątwy, gracza który to wyciągnął.
2)A jeśli jakiś inny gracz wyciągnął tę kartę? Gracz jest na nią odporny, czy może nie bo klątwa nie została na niego rzucona, ani sam jej nie wyciągnął?
Te same pytania można zadać do każdej klątwy która działa na całą drużynę np "Lepiąca się podłoga", czy parę innych.
Drops99full, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 12-03-2015.
Odpowiedz
#2
W obydwu wymienionych przez ciebie przypadkach odpowiedź jest prosta (według mnie, ale jak wiemy zasady Munchkina dotyczące różnych kombinacji kart są wielce dyskusyjne). Mianowicie, nie wpływają na ciebie żadne efekty klątw. Jeśli inni mają tracić poziom z powodu wyciągniętej przez ciebie klątwy - niech tracą. Jeśli klątwa dotyczy wszystkich graczy to tak jakby została rzucona na każdego=wymienione przedmioty chronią cię Oczko
Jeśli moje rozumowanie jest błędne, proszę o sprostowanie.
Pozdrawiam
Kto pod kim dołki kopie, ten wygrywa! Diabeł
Odpowiedz
#3
przydałoby się dokładne zacytowanie treści wszystkich przytoczonych kart.

mi się wydaje, że w pierwszym przypadku nikt nie traci Poziomu, bo Klątwa nie działa na osobę, która ją "aktywuje", więc nie działa w ogóle.
z kolei w drugim przypadku chroniony gracz i tak traci Poziom, bo nie on był celem działania Klątwy, więc Klątwa zadziałała.

zaznaczam przy tym raz jeszcze, że mogę się mylić Oczko
Odpowiedz
#4
Po zastanowieniu wydaje mi się jednak że legox ma rację.
Drops99full, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 12-03-2015.
Odpowiedz
#5
Sprawdziłem sobie Sandały, również w oryginalnej wersj (Curse cards which you draw when kicking down a door have no effect.), także jeśli mamy Sandały i otwieramy Klątwę Zależy Jak Leży, to nic się nie dzieje, klątwa nie miała miejsca.

Jeśli kto inny otworzył jakąkolwiek klątwę to niestety na nas działa, a Kapuściany Łeb daje nam ochronę przed klątwami RZUCONYMI przez innych graczy. Czyli nawet jeśli inny gracz rzuci na siebie Zależy Jak Leży to jesteśmy odporni na ten efekt.
Niewodnik jest dumnym członkiem Klubu Fanów Niewodnika (populacja: 1) od 1990 roku.
Odpowiedz
#6
(14-04-2015, 10:18)Niewodnik napisał(a): Sprawdziłem sobie Sandały, również w oryginalnej wersj (Curse cards which you draw when kicking down a door have no effect.), także jeśli mamy Sandały i otwieramy Klątwę Zależy Jak Leży, to nic się nie dzieje, klątwa nie miała miejsca.

Jeśli kto inny otworzył jakąkolwiek klątwę to niestety na nas działa, a Kapuściany Łeb daje nam ochronę przed klątwami RZUCONYMI przez innych graczy. Czyli nawet jeśli inny gracz rzuci na siebie Zależy Jak Leży to jesteśmy odporni na ten efekt.

czyli w pierwszym wypadku miałem rację Duży uśmiech

a co do drugiego to jesteśmy odporni na EFEKT klątwy rzuconej przez innego gracza czy na RZUCENIE klątwy na nas przez innego gracza? bo to jest różnica. w pierwszym przypadku wszyscy oprócz nas obrywają, a w drugim nikt nie obrywa, bo klątwa nie miała miejsca, tak jak w sytuacji z Sandałami, którą przytoczyłeś. tylko teraz który przypadek jest prawidłowy?
Odpowiedz
#7
"Właściciel Kapuścianego Łba staje się całkowicie niewrażliwy na Klątwy rzucone przez innych graczy."

Także nawet nie trzeba w niego celować daną klątwą. Jest niewrażliwy i tyla.
Niewodnik jest dumnym członkiem Klubu Fanów Niewodnika (populacja: 1) od 1990 roku.
Odpowiedz
#8
a wiesz jak to wygląda w oryginalnej wersji?
Odpowiedz
#9
(14-04-2015, 10:18)Niewodnik napisał(a): Sprawdziłem sobie Sandały, również w oryginalnej wersj (Curse cards which you draw when kicking down a door have no effect.), także jeśli mamy Sandały i otwieramy Klątwę Zależy Jak Leży, to nic się nie dzieje, klątwa nie miała miejsca.

"Sandały Ochrony" - "Nie działają na ciebie Klątwy które wyciągniesz podczas otwierania drzwi." Czyli nie działają na ciebie, ale na innych już tak. Ale faktycznie w oryginalnej wersji brzmi to trochę inaczej.

--------------------------------------------------------------------------------------------
(14-04-2015, 22:22)Niewodnik napisał(a): "Właściciel Kapuścianego Łba staje się całkowicie niewrażliwy na Klątwy rzucone przez innych graczy."

Także nawet nie trzeba w niego celować daną klątwą. Jest niewrażliwy i tyla.

A co jeśli jesteśmy właścicielami Kapuścianego Łba i ktoś inny wyciągnie "Zależy jak leży". Wtedy już nie jesteśmy odporni, i klątwa na nas działa?
Drops99full, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 12-03-2015.
Odpowiedz
#10
(14-04-2015, 22:48)Drops99full napisał(a): "Sandały Ochrony" - "Nie działają na ciebie Klątwy które wyciągniesz podczas otwierania drzwi." Czyli nie działają na ciebie, ale na innych już tak. Ale faktycznie w oryginalnej wersji brzmi to trochę inaczej.

tylko kwestia jest taka co to znaczy, że nie działają. bo jak dla mnie nie działa = w ogóle się nie aktywuje, więc nie działa na nikogo. z resztą tak samo napisane jest w oryginale, co widocznie było milczącym założeniem przy tłumaczeniu albo złym doborem słów.

i z tego samego powodu byłbym skłonny się kłócić w drugim przypadku. bo jeśli (analogicznie) Łeb chroni przed aktywacją, a nie działaniem to Klątwa aktywowana na innym graczu zadziała też na osobę posiadającą Łeb.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości