Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wykładanie kart na stół bez ich używania
#1
Witam,
Mam takie pytanie, czytałem tutaj na forum kilka wypowiedzi, ale ostatecznie nie wyczerpały mojego problemu.

Tak więc mam swoje karty i mogę je wyłożyć na stół.
Oczywiste jest, że jak coś mogę użyć i ma bonus no to mogę to wyłożyć na stół.

Czy jeżeli np. jestem Elfem i mam 6 kart w ręce a wśród nich jest przedmiot - nie dla elfów. To mogę go wyłożyć na stół, ale nie używać go? W sensie tak jakby zatapować?

Druga sprawa dotyczy przedmiotów jednorazowego użytku, czy one mogę legalnie leżeć na stole nie będąc używane?

No i ostatnie pytanie związane z 4 fazą gry czyli okaż miłosierdzie:
Czy jeżeli jakiś gracz ma 6 kart(nie jest krasnoludem). Ja mam najniższy poziom. On mi oddaje jedną kartę i po tym jak ją wziąłem ja mam 6 kart czyli więcej niż mogę.

To czy ja muszę odrzucić jakąś kartę aby mieć dozwolone pięć, czy też robię to dopiero w swojej kolejce w ostatniej fazie?

Pozdrawiam
Grzegorion, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 12-03-2014.
Odpowiedz
#2
Możesz wyłożyć przedmioty, których nie możesz używać na stół - wtedy je obracasz, żeby było widać że się nie wliczają do bonusów. Wyjątkiem są przedmioty duże - możesz mieć maksymalnie jeden taki na stole, wliczając obrócone.

Wszystkie przedmioty, (mają podaną wartość) możesz wykładać na stół (ale nie możesz ich wziąć z powrotem na rękę).

Jeżeli masz najniższy poziom, a masz już maksymalną ilość kart na ręce, to nie możesz przyjąć karty w ramach miłosierdzia.

Karty, które masz nadmiarowe odrzucasz na końcu swojej tury. Jeśli dostaniesz jakąś kartę w sytuacji poza swoją turą, to nie musisz ich się pozbywać przed swoją.
djentelman, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 19-11-2013.
Odpowiedz
#3
a) Tak, możesz go zatapować. Zwyczajnie obracasz tę kartę o 90 stopni.
b) Przedmioty jednorazowego użytku mogą nieużywane leżeć na stole. Pamiętaj tylko o tym, że przedmiotem jest wyłącznie ta karta, która ma swoją wartość w złocie (prawy dolny róg).
c) Jest dokładnie tak, jak napisałeś. Jeżeli dostajesz jakieś karty przez co na ręce masz więcej niż możesz mieć (a możesz mieć ich czasami nawet o 3,4 za dużo Oczko ), ale nadmiarowe karty zdobyłeś poza swoją turą, to wtedy z uregulowanie ich ilości czekasz dopiero na koniec swojej tury Uśmiech

//edit djentelman, wyprzedziłeś mnie o całe dwie minuty w piasniuJęzyk
We are going to Wembley!
Odpowiedz
#4
O, ale tu widzę pewną rozbieżność propos punktu c.
Z tego co kojarzę, w mojej instrukcji był zapis, że w ramach miłosierdzia oddajemy karty graczowi o najniższym poziomie jeśli może je przyjąć. Jeśli nie, kartę odrzucamy.
Jednak teraz gdy odpaliłem PDF z instrukcją, to nie ma tam takiego ograniczenia (albo ja nie widzę).
djentelman, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 19-11-2013.
Odpowiedz
#5
Z miłosierdzia oddajemy karty graczowi o najniższym poziomie. Nie może ich przyjąć, jesli akurat jt trupem i jeszcze nie zdążył doświadczyć reinkarnacji (czyt. zginął w tej turze, właśnie przed chwilą, zanim okazujemy miłosierdzie). I chyba jt jakiś marny koniec, który też tego zabrania na pewien czas. Jeśli ktoś wespół z nami ma najniższy poziom, to decydujemy czy mu oddać, czy odrzucić. Jeśli my mamy najniższy to odrzucamy.

Jak już koledzy napisali, limit kart dotyczy tylko momentu zakończenia swojej tury (poza tym to możesz mieć i 50 kart na ręce - w jaki sposób to lepiej nie wnikam Duży uśmiech )
Zawisz, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 27-03-2013.
Odpowiedz
#6
Bardzo dziękuje za odpowiedzi.

Czyli ostatecznie jeżeli gracz, który ma najniższy poziom i ma 5 kart i ktoś musi okazać miłosierdzie, to oddaje mu kartę/karty czy wyrzuca?

W zasadach nic o tym nie ma a Djentelman pisze co innego.

Pozdrawiam
Grzegorion, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 12-03-2014.
Odpowiedz
#7
Oddaje mu te karty. Jeżeli to spowoduje, że gracz, który te karty otrzymał będzie miał ich więcej niż zasady na to pozwalają to nic - dopiero po zakończeniu SWOJEJ tury musi pozbyć się nadmiarowych kart Uśmiech
We are going to Wembley!
Odpowiedz
#8
Zerknąłem do swojej instrukcji - faktycznie nie ma tam nic o tym, że osoba z najniższym poziomie nie może przyjmować kart jeśli ma przekroczony limit. Tak więc mój błąd, chociaż pamiętam że kiedyś była o to kłótnia i znajoma jakoś znalazła w instrukcji cytat, który mnie przekonał że nie można przyjmować kart powyżej limitu.
djentelman, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 19-11-2013.
Odpowiedz
#9
Pogratuluj znajomej. Jest dobrym munchkinem i zrobiła cię w jajo Uśmiech limit kart na ręce obowiazuje TYLKO I WYŁĄCZNIE w fazie miłosierdzia w SWOJEJ turze. W innym momencie możesz mieć ich o wiele więcej i jest to bardzo częsta sytuacja ( np. otrzymanie skarbów za pomoc w pokonaniu potwora innego gracza )
Niewodnik jest dumnym członkiem Klubu Fanów Niewodnika (populacja: 1) od 1990 roku.
Odpowiedz
#10
Ale dalej mieszacie. ;D Może na przykładzie.
Gracz A i gracz B mają drugi Poziom, a gracz C - trzeci.
Gdy gracz A musi Okazać Miłosierdzie, nadmiar kart odrzuca. NIE ODDAJE ICH GRACZOWI B.
Gdy to gracz C pod koniec swojej tury ma za dużo kart, rozdziela je po równo między graczy A i B; w przypadku, gdy ilość kart do oddania jest nieparzysta, gracz C decyduje, komu dać więcej. Nie ma przeszkóð w podarowaniu tylu kart, żeby któryś z obdarowywanych miał ich ponad standardowy limit.

Załóżmy, że trwa tura gracza C. Ma on 7 kart na ręce. Przy Otwieraniu Drzwi trafił na Potwora ze Śmiercią w Marnym Końcu. Gracz A postanowił pomóc, ale Munchkini przegrali i gracz A nie uciekł. Teraz gracz C musi Okazać Miłosierdzie. Jako że gracz A jest martwy, nie może dostać żadnych kart, więc cały nadmiar z ręki C dostaje gracz B.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości