Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie na temat zasad: Klątwy
#1
Kiedy klątwa działa na mnie,a kiedy mogę ją rzucić na innego gracza?
kacpi71935, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 26-12-2013.
Odpowiedz
#2
Jeżeli otwierasz drzwi na początku swojej tury (odkrywasz kartę Drzwi i pokazujesz ją wszystkim) i trafisz na Klątwę to działa na Ciebie.
Jeżeli jakiś gracz posiada na ręce Klątwę i ją zagra na Ciebie to oczywiście też działa na Ciebie.

Jeżeli otwierałeś drzwi i nie trafiłeś na Potwora to możesz albo przeszukać komnatę (dobrać kartę Drzwi nie pokazując jej nikomu) albo Szukać Guza (walczyć z Potworem ze swojej ręki). Jeśli zrobisz to pierwsze i dobrana karta jest Klątwą to możesz ją zagrać w dowolnej chwili na dowolnego gracza (nawet siebie). Oczko
Odpowiedz
#3
A jeśli na początku mojej tury wyciągnę klątwę,to też mogę przeszukać pokój jeszcze raz?
kacpi71935, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 26-12-2013.
Odpowiedz
#4
Tak. Tylko walka z Potworem sprawia, że nie możesz Przeszukać komnaty albo Szukać guza. Oczko
Odpowiedz
#5
Dzięki.A jeśli za pierwszym razem wyciągnę potwora,to nieważne czy wygram czy przegram i tak nie mogę ponownie przeszukać pokoju w tej turze?
kacpi71935, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 26-12-2013.
Odpowiedz
#6
Tak, walka z Potworem przy otwieraniu Drzwi wyklucza zarówno możliwość Przeszukania komnaty jak i Szukania guza w tej turze.

Tak logicznie na to patrząc:
Wchodzisz do pustej komnaty - możesz ja bez problemu przeszukać.
Jeżeli wchodzisz do komnaty i jest tam Potwór to z nim walczysz i jeśli przegrasz to musisz stąd uciekać (czyli nie masz jak jej przeszukać) a jeśli wygrasz to w pewnym sensie też ją przeszukujesz zabierając Skarby, których dany Potwór strzegł w tym pokoju.
Odpowiedz
#7
Po wykonania zadania na klątwie,trzeba ją odrzucić.czy jest jakiś sposób np.karta,która pozwala zatrzymać tę klątwę i użyć ponownie na innym graczu?
kacpi71935, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 26-12-2013.
Odpowiedz
#8
Nie, nie można "przejąć" Klątwy, która jest na Ciebie zagrana. Można ją anulować Pierścieniem Ochrony przez co Klątwa nie zadziała (ewentualnie jeśli Klątwa jest ciągła i leży przed Tobą cały czas to zagranie Pierścienia Ochrony ją usuwa razem z jej działaniem).

Nie pamiętam wszystkich kart, ale wydaje mi się, że istnieje jakąś karta pozwalająca na odbicie Klątwy. Nie pamiętam w którym Munchkinie i w którym dodatku, ale przed wszystkim mogę się mylić i taka karta może nie istnieć. Oczko
Myślę, że jeśli taka karta istnieje to ktoś nam ją tu wspomni wkrótce. Uśmiech


Szybki EDIT:
Na przykład Olśniewająca czapka pozwala na odbicie Klątwy, ale nie na zabranie jej na rękę i zagranie później na kogoś innego.
Odpowiedz
#9
Gdy przeciwnik rzuci na mnie klątwę,kiedy mogę ją usunąć,a kiedy odbić?Która karta broniąca mnie przed klątwą może ją usunąć,a która odbić?
kacpi71935, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 26-12-2013.
Odpowiedz
#10
Wszystko jest na kartach, które takie działanie umożliwiają, więc gdybyś zobaczył taką kartę to byś wiedział.
Tak czy siak. Klątwoochraniaczy jest tylko pięć:
- wspomniany wyżej Pierścień Ochrony;
- Błogosławieństwo - zagrywasz w dowolnym momencie i ze stołu znikają wszystkie Klątwy wszystkich graczy;
- Sandały Ochrony - nie działają na Ciebie Klątwy, gdy otwierasz Drzwi;
- Kapuściany Łeb - nie działają na Ciebie Klątwy zagrane przez innych graczy;
- Olśniewająca Czapka - połączenie dwóch powyższych, z tym że jeśli jakaś Klątwa zostanie na Ciebie zagrana, to każdy inny gracz rzuca kością i ten z najniższym wynikiem obrywa tą Klątwą.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości