Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O co chodzi z tymi KARTAMI :(( POMOCY!!
#1
Żarówka 
hej Munchkowicze..

Plisss Plisss pomóżcie mi, bo nie ogarniam troszkę z tymi kartami już Smutny. A uwielbiam potwory i chcę grać!Uśmiech. Mam Munchkina Quest.

Czy ktoś z Was może mi wytłumaczyć, jakie są zasady trzymania kart w ręku, plecaku, przy pasku? A konkretnie:
1) Ilość kart DxM - można ich mieć bez ograniczeń?? Bo te karty napływają ciągle i ciągle.. i w pewnym momencie robi ich się naprawdę dużo.. Czy też może można ich mieć jedynie ograniczoną ilość? Albo może znikają jakoś po zakończonej turze jeśli nie są wykorzystane??
2) Ilość skarbów przy pasku - można ich mieć nieskończoną ilość?
3) Czy karty w ręku (bodajże max. 5) dotyczą zarówno Skarbów, jak i tych DxM ?? Czy tylko skarbów?
4) Jaka jest różnica pomiędzy trzymaniem kart w ręku (te max. 5) a trzymaniem kart w plecaku (max.2) - poza ilością oczywiście...

Będę baardzo wdzięczna za pomoc! Uśmiech
Moni
Moni_Munchkinowa_fanka, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 20-10-2013.
Odpowiedz
#2
dawno nie grałem w Questa, ale po pierwsze polecam instrukcję. na pewno znajdziesz tam odpowiedzi na 3/4 pytań.

1) co do ilości kart to obstawiam, że tak jak w klasycznym Munchkinie jest limit kart 5 na ręce, wszystkich razem, nie tylko DxM.

2) Przedmioty przy pasku to o ile dobrze pamiętam przedmioty jednorazowego użytku wyłożone na stół - i wydaje mi się, że nie ma tu ograniczeń.

3) myślę, że wszystkie się tu wliczają.

4) czasami bardziej opłaca się wrzucić Przedmiot z ręki do plecaka żeby nie oddawać go innemu graczowi mając za dużo kart na ręce. z drugiej strony karty w plecaku widzą pozostali gracze, podczas gdy tych na ręce nie widzi nikt poza Tobą. nie wiem czy dodatkowo w Quescie nie było związanych z tym jakichś aspektów z upuszczaniem przedmiotów, ale mogę się mylić.


przed wszystkim dokładnie przeczytaj instrukcję, nawet kilka razy. jeżeli czegoś w niej nie będziesz rozumieć to wtedy pytaj dalej. Oczko
Odpowiedz
#3
Instrukcję czytałam parokrotnie, ale nadal nie mam pewności ile kart typu: Deus Ex Munchkin mozna posiadać.

Przykładowo mam w plecaku maksimum 2 przedmioty oraz mam max. 5 przedmiotów w ręce - powiedzmy skarbów - i do tego miejsca jasne bo to mozna znalezc w instrukcji.

Ale czy kart typu Deus Ex Munchkin mogę mieć nieskończenie wiele pod warunkiem, że położę je na stole? W instrukcji nie ma słowa o ilości ograniczeń dla tych kart. Jest jedynie mowa o tym, że karty na stole to karty "w grze".
Więc teoretycznie mogę mieć na stole z 20 takich kart i korzystać z nich w dowolnym momencie, kiedy potrzebuję.
Czuję, że coś robię nie tak Smutny
Moni_Munchkinowa_fanka, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 20-10-2013.
Odpowiedz
#4
Witaj
Co prawda dawno nie grałem w Questa, ale zdaje się, że tam wiele zasad jt pokrewnych z karcianką tak więc:
Na ręce możesz mieć w sumie 5 kart. Jeśli masz za dużo to oddajesz graczowi o najniższym poziomie lub odrzucasz jeśli to Ty masz najniższy poziom.
Karty jakie masz na stole to karty wyłożone, leżą tam koszulką do dołu (czyt. odkryte). Mogą to być przedmioty (skarby) posiadające wartość. Ekwipunek którego używasz nosisz na sobie (to chyba nie budzi wątpliwości), czyli jakiś hełm, zbroja, broń itp; mikstury, zwoje i dyngsy (czy jak to się tam nazywa) masz przypięte do pasa (fabularnie) i możesz ich mieć wyłożonych ile tylko chcesz, natomiast w plecaku masz miejsce na dwa elementy ekwipunku których akurat nie używasz.
Z DxM możesz mieć wyłożone rasy/klasy (i ewentualnie jakieś klątwy o ciągłym działaniu acz nie wiem czy w Quest'ie takowe występują).

Mam nadzieję, że za bardzo niczego nie poknociłem Duży uśmiech
I, że jakkolwiek się to przyda Oczko
Zawisz, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 27-03-2013.
Odpowiedz
#5
Hej
dzięki za wyjaśnienia - powoli się <być moze klaruje> jednak prosze o doprecyzowanie
- nigdy nie grałam w karcianki munchkinowe, Quest to moja pierwsza przygoda z Munchkinem wiec nie znajdę wspomnianej analogi do zasad karcianych Uśmiech
- rozumie zasadę 5 kart na ręce, ekwipunek również - rozumiem że kart z ekwipunku nie muszę trzymać na ręku - i mogę je odrzucić lub zamienić na inne kiedy chcę?
- zwoje i mikstury mogą być przy pasie i z zgodnie z instrukcją nie ma litu tak samao jak przedmioty "błyszczące" lub "ubrania"też mogą leżeć na stole = być używane.
- KARTY NA STOLE: to karty w grze- czyli te z których mogę korzystać - rozumiem... i teraz pytanie: CZY MOŻLIWA JEST SYTUACJE ZE NIE MAM ŻADNYCH KART NA RĘCE TYLKO WSZYSTKIE LEŻA WYŁOŻONE NA STOLE ? I MOGĘ MIEĆ ICH MILION PIĘĆSET? Uśmiech (czyli były by to kart DxM oraz pozostałe karty z talii skarbów nie zaliczane do przedmiotów "przy pasie", "w plecaku(2)",czy tego co munchkin ma na sobie.
- druga wątpliwość: Karty DxM: wiele , bardzo wiele z nich nie mają opisu "jednorazowego użytku" i takich własnie jest strasznie dużo - czy to oznacza ze mogę stale z nich korzystac jeśli leżą na stole?(wiem że wszelkie klątwy są jednorazowe same w sobie , tak samo karta rasy i klasy moze byc jedna na stole chyba ze jestem mieszańcem lub supermunchkinem) ale pozostałe??

z góry dziękuję ponownie Uśmiech


Z góry dzięki za pomoc

(21-10-2013, 1:48)Zawisz napisał(a): Witaj
Co prawda dawno nie grałem w Questa, ale zdaje się, że tam wiele zasad jt pokrewnych z karcianką tak więc:
Na ręce możesz mieć w sumie 5 kart. Jeśli masz za dużo to oddajesz graczowi o najniższym poziomie lub odrzucasz jeśli to Ty masz najniższy poziom.
Karty jakie masz na stole to karty wyłożone, leżą tam koszulką do dołu (czyt. odkryte). Mogą to być przedmioty (skarby) posiadające wartość. Ekwipunek którego używasz nosisz na sobie (to chyba nie budzi wątpliwości), czyli jakiś hełm, zbroja, broń itp; mikstury, zwoje i dyngsy (czy jak to się tam nazywa) masz przypięte do pasa (fabularnie) i możesz ich mieć wyłożonych ile tylko chcesz, natomiast w plecaku masz miejsce na dwa elementy ekwipunku których akurat nie używasz.
Z DxM możesz mieć wyłożone rasy/klasy (i ewentualnie jakieś klątwy o ciągłym działaniu acz nie wiem czy w Quest'ie takowe występują).

Mam nadzieję, że za bardzo niczego nie poknociłem Duży uśmiech
I, że jakkolwiek się to przyda Oczko
Moni_Munchkinowa_fanka, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 20-10-2013.
Odpowiedz
#6
kart ze stołu nie możesz wziąć na rękę. jeżeli chcesz zmienić Klasę/Rasę na stole na tę, którą masz w ręce to najpierw musisz odrzucić tę ze stołu (nie możesz jej zabrać na rękę).
nie pamiętam jak to wygląda z Przedmiotami. na pewno nie można ich wziąć na rękę. w karciance można odrzucić Przedmioty o wartości przynajmniej 1000szt złota i dostać za to Poziom, możliwe, że tutaj też tak jest. dodatkowo w Quescie można było chyba coś upuścić (ale tu by była potrzebna instrukcja żeby doprecyzować).

zwoje, mikstury itd (Przedmioty jednorazowego użytku) mogą leżeć na stole i może ich być ile chcesz ,o ile żaden nie jest Dużym Przedmiotem (taki możesz mieć na stole tylko jeden), ale nie wiem czy któryś Przedmiot jednorazowego użytku jest Duży. ważne jest to, że te Przedmioty działają dopiero jak ich użyjesz, czyli to, że masz je na Pasie nie oznacza, że one działają. podobnie Przedmioty w Plecaku nie działają dopóki ich na siebie nie "ubierzesz" (zamienisz z aktualnym Ekwipunkiem).

kart na ręce nie musisz mieć, ale nie możesz też wszystkiego wyłożyć na stół, z tego względu, że na stole możesz mieć:
-Przedmioty, które aktualnie masz na sobie (Zbroja, Hełm itd.)
-Przedmioty jednorazowego użytku na Pasie
-dwa nieużywane Przedmioty w Plecaku
-Klasa, Rasa
-inne karty, których treść wskazuje na to, że mogą leżeć na stałe na stole
Chodzi o to, że nie możesz na stole trzymać 5 Hełmów, bo nie masz tyle miejsca w Ekwipunku i Plecaku. tak samo nie możesz na stole trzymać Klątw, które trzymałaś na ręce - można je zagrywać tylko z ręki.

jakie są te pozostałem karty DxM co do których masz wątpliwości? bo nie pamiętam co dokładnie zawiera talia DxM.
Odpowiedz
#7
Wszystkie karty DxM są jednorazowe. Może będzie jakiś wyjątek, ale wątpię.
DxM to działania. To nie są przedmioty. W grze byłyby odebrane jako umiejętności - jako coś eterycznego. NIE MOŻESZ trzymać przed sobą kart DxM! Wyjątkiem są Rasy i Klasy. Oczywiście, jeśli na karcie DxM jest napisane, że możesz ją trzymać przed sobą pod pewnym warunkiem, to możesz - pierwszeństwo mają zasady na kartach. Przykładem będzie Kanciarz - dokładasz go do Przemiotu, któego zwyczajnie nie mogłabyś używać i ten Kanciarz przy tym przedmiocie już zostaje. Koniec, kropka.
Jeśli DxMów Ci przybywa, pod koniec swojej tury musisz odrzucić z ręki nadmiar. NIE MOŻESZ wyłożyć nadmiaru DxM na stół koszulką do dołu i używać ich stamtąd! Karty DxM są zagrywane tylko i wyłącznie z ręki. Po zagraniu i wykonaniu polecenia, taką kartę się odrzuca.

Owszem, jest możliwe, że nie będziesz mieć żadnych kart na ręce. Ale tylko w sytuacji, gdy np. dostałaś 4 Klątwy i 4 przedmioty typu ekwipunek, które od razu możesz zagrać. Jeśli zdecydujesz się założyć cały ekwipunek z ręki i jednocześnie zagrać wszystkie klątwy na innych graczy to zostaniesz z czterema kartami na stole i z zerem na ręku.
Oczywiście, ta sytuacja ma kilka wariacji. Możesz równie dobrze dostać kartę Rasy, kartę Klasy i dwie inne karty DxM, które możesz zagrać na początku gry (to dalej mogą być Klątwy). Innej opcji nie ma. Jedyną opcją pozbycia się kart z ręki do zera jest ZAGRANIE ICH. Nie możesz ot tak odrzucić nadmiaru kart (ani wymienić niepasującego ekwipunku na nowy) - musisz się zastosować do zasad Okazywania Miłosierdzia, czyli jeśli pod koniec swojej tury masz więcej niż 5 kart na ręce, to nadmiar oddajesz żyjącemu graczowi o najniższym Poziomie. Jeśli to Ty masz najniższy poziom lub remisujesz z innym graczem, odrzucasz nadmiar kart - tak, żeby mieć pięć.

Nowy ekwipunek (Skarby) dobierasz po przeszukaniu pokoju (jeśli rzut na przeszukiwanie Ci wyjdzie) albo pokonaniu Potwora (jeśli wygrasz).

Karty na stole to NIE SĄ te, z których możesz kmorzystać. To są te, które fabularnie widzą inni gracze. To, co masz na ręce, możesz uznać za umiejętności Twojej postaci. Karta Zbłąkany Potwór znajdująca się na Twojej ręce będzie oznaczać, że masz UMIEJĘTNOŚĆ przyzwania jednego Potwora do walki. Karta Skarbu z Przedmiotem teoretycznie może oznaczać, że Twoja postać jest w stanie przyzwać dany Przedmiot albo go nagle znaleźć - wiadomo, to jest RPG, tutaj modyfikuje się fabułę kartami.

Ten akapit dotyczy tylko kart na stole. "Mieć" znaczy tu "mieć wyłożone".
Skarbów "przy pasie" możesz mieć nieskończenie wiele, tak jak dynksów. Jeśli na przedmiocie nie jest napisane, że jest Zbroją, Bronią n-ręczną, Hełmem lub Butami, to możesz go wyłożyć i używać - pod warunkiem, że nie ma zastrzeżeń klasowych lub rasowych. Oprócz tego, możesz mieć jedną Zbroję, jedną kartę Butów, jeden Hełm oraz dwie bronie jednoręczne lub jedną dwuręczną.
Oprócz tego, możesz wyłożyć przed siebie dwa przedmioty, których normalnie użyć byś nie mogła - i tutaj pojawia się instytucja Plecaka.

Jeszcze jedno: jeśli masz 5 kart na ręce, a masz dostać jakąś kartę - bierzesz ją. Nie patrzysz na swój limit. Odrzucasz nadmiar kart tylko pod koniec swojej tury. W pozostałych momentach nie obchodzi Cię nadmiar.

Czyli kartom DxM leżącym na stole mówimy zdecydowanie i bardzo głośne: "NIE!"

No i faktycznie, pominąłem kwestię Dużych Rzeczy. Możesz mieć przed sobą jedną Dużą Rzecz bez żadnych konsekwencji. Jednak każda kolejna Duża Rzecz pozbawia Cię jednego punktu ruchu na turę.

Co do upuszczania Przedmiotów: w dowolnym momencie swojej tury możesz upuścić jakiś Przedmiot. Bierzesz wtedy dwa Znaczniki Upuszczonych Przedmiotów. Jeden z nich kładziesz w pokoju, w którym upuszczasz Przedmioty, a drugi kładziesz na kupce kart, które upuszczasz.
Na przykład: upuszczasz Zbroję Grillową, Grube Okulary i Miecz Lekkich Obyczajów. Bierzesz karty tych przedmiotów i kładziesz na nich znacznik z literką A. BIerzesz drugi znacznik A i kładziesz go w pokoju, w którym jesteś.
Tak samo możesz postąpić ze złotem, ale do niego nie używasz znaczników - po prostu kładziesz żetony złota w pokoju, w którym je upuszczasz.
Do upuszczenia może Cię zmusić klątwa lub Marny Koniec.
Odpowiedz
#8
Świetnie!
o to mi chodziło Uśmiech

Moja wątpliwość dotyczyła jak się okazuję głównie kart DxM.

dziękuję Wam za wyjaśnienia - post Karolomen'a rozwiał je do reszty.
Pewnie będę jeszcze się udzielać: pytać a może z czasem i wspierać Munchkinowych Żóltodziobów takich jak ja Uśmiech

pozdrawiam
Moni_Munchkinowa_fanka, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 20-10-2013.
Odpowiedz
#9
Jeśli pojawi się jakaś nieścisłość, szukaj rozwiązania na tym forum. Jeśli go tam nie znajdziesz, śmiało twórz nowy temat. (;
Swoją drogą, myślę że dobrze by było na tamto forum przenieść ten wątek.
Odpowiedz
#10
Serdecznie pozdrawiamAniołZawstydzony Faktycznie wszystkie odpowiedzi były poprawneFirefoxZawstydzonySzczerbol Każdy gracz doskonale wie, że w Podejrzanyklasycznym Munchkinie jest limit kart 5 na ręce. Wszystkim życzę wszystkiego co najlepsze.
wawri33, proud to be a member of Oficjalne forum polskiego Munchkina since 19-02-2014.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości