Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tysiąc pytań o Munchkina
#91
Jak wiadomo pomagając w walce gracze walczą razem i ich siła ataku jest sumowana. Co w przypadku gdy do trwającej walki, w której bierze udział dwóch graczy zostanie zagrany zbłąkany potwór "Altanka - Nikt nie może ci pomóc. Musisz jej stawić czoła sam". 

Obaj gracze walczą przeciwko niej czy tylko osoba, która prosiła o pomoc musi pokonać oba potwory a pomocnik jest niejako wyrzucany z walki ? Czy może zasada z karty Altanka jest pomijana i gracze walczą razem ?
Odpowiedz
#92
Cześć. Oczko W takiej sytuacji pomocnik musi wycofać się z walki (nie ucieka, po prostu jest z tej walki usuwany) i zostawić Cię sam na sam z Altanką i ewentualnymi innymi Potworami.
Odpowiedz
#93
Od ostatniego posta minęło trochę czasu ale i pojawiło się kilka nowych pytań.

1. Czy można atakować potwory, które same z siebie nie atakują ?
Przykład: karta "Złota Rybka, Poziom 1. Nie będzie Cię gonić. Uciekasz automatycznie, ale..." lub "Gryfopotam, poziom 16. Nie będzie gonił nikogo o Poziomie 3 lub niższym"

2. Czy można rzucać klątwy na siebie ?
Przykład. Pokonałem słabego potwora i rzucam na siebie klątwę "Kardynalny błąd. Pierwszy potwór ze stosu kart odrzuconych wraca jako nieumarły i atakuje cię."

3. Czy efekty potworów kumulują się ?
Przykład: Karta "Widmo Chana. +3 przeciwko Wojownikom, +2 Przeciwko Łowcom" lub karta "Lord Bill. +5 przeciwko Elfom, Bardom i Niziołkom"
Odpowiedz
#94
Cytat:1. Czy można atakować potwory, które same z siebie nie atakują ?
Przykład: karta "Złota Rybka, Poziom 1. Nie będzie Cię gonić. Uciekasz automatycznie, ale..." lub "Gryfopotam, poziom 16. Nie będzie gonił nikogo o Poziomie 3 lub niższym"

Można. To, że nie będą gonić, oznacza tylko, że gdybyś przegrał, uciekniesz automatycznie - bez rzutu kostką. Uśmiech Ale do momentu Ucieczki walka toczy się najzwyczajniej w świecie.

Cytat:2. Czy można rzucać klątwy na siebie ?
Przykład. Pokonałem słabego potwora i rzucam na siebie klątwę "Kardynalny błąd. Pierwszy potwór ze stosu kart odrzuconych wraca jako nieumarły i atakuje cię."
Tak, jak najbardziej - nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś zagrał Klątwę na siebie. Oczko To bardzo Munchkinowe!

Cytat:3. Czy efekty potworów kumulują się ?
Przykład: Karta "Widmo Chana. +3 przeciwko Wojownikom, +2 Przeciwko Łowcom" lub karta "Lord Bill. +5 przeciwko Elfom, Bardom i Niziołkom"
Kiedy masz dwie klasy albo ty i pomocnik macie dwie różne klasy, przeciwko którym Potwór ma bonusy, to dostaje je normalnie. Np. kiedy walczysz z Widmem Chana i jesteś Wojownikiem, a pomaga ci Łowca, to ma +5. Ale jeżeli obaj bylibyście Wojownikami, nie będize miał +6, nie działa to dwa razy na tę samą klasę/rasę.
Odpowiedz
#95
Hej! Mam pytanie. Od jakiegoś czasu zasadzam się na Munchkina i zastanawiam się, czy byłoby możliwe grać wyłącznie dodatkami (np. Wielosieczny Topór, albo Kardynalne błędy)? Wiem, że teoretycznie powinno się zacząć  od podstawki, ale może dałoby się jakoś bez większych przeszkód zagrać bez nich, trochę modyfikując zasady, jeśli zajdzie taka konieczność. Sorki jeśli pytanie nie ma sensu, ale dopiero zaczynam przygodę z Munchkinem, a moje wrodzone skąpstwo kazało mi zapytać.
Odpowiedz
#96
Mam pytania odnośnie działania karty KUMPEL.
Przytoczę tu jej opis (w 2 wersjach).

Munchkin Fantasy:  Zagraj w trakcie walki na jednego Potwora. Pojawia się drugi identyczny Potwór, o takim samym poziomie i takich samych bonusach. Jeśli Potwory zostaną pokonane za każdego z nich dostajesz Skarby i poziomy.

Munchkin Steampunk: Zagraj w trakcie dowolnej walki na jednego Potwora. Pojawia się drugi, identyczny Potwór, na takim samym Poziomie i z takimi samymi bonusami. Jeśli Potwory zostaną pokonane, za każdego z nich dostajesz Skarby i Poziomy.


1) Ważniejsze pytanie. Wczoraj w trakcie grania została rzucona przez oponenta karta Kumpel na stwora, z którym walczyłem. Mój oponent interpretował tą kartę jako zagraną przez niego a więc wedle jego rozumienia nagroda (Skarby) miała przypaść jemu. W skrócie, rzuca mi kłodę pod nogi, utrudnia walkę i dodatkowo zgarnia za mnie nagrodę. Kwestia poziomów (tzn wygranych poziomów) była argumentem użytym przeze mnie w celu obalenia tej interpretacji. 
Poza tym po raz pierwszy spotkałem się z takim rozumieniem tej karty. 
Co wy o tym sądzicie? Według mnie wszelkie nagrody w takiej walce powinien zgarniać ten kto walczył, a nie ten kto rzucił kartę. Głównie chodziło tutaj o wyraz "dostajesz".


2) Druga kwestia, w instrukcji wyczytałem, że bonus potworów typu "+4 przeciwko Złodziejom" działa tylko jeden raz. Tzn jeśli w walce bierze udział np 2 Złodziejów to taki Potwór będzie miał bonus nie +8 a +4. Rozumiem, że ta zasada w przypadku użycia karty Kumpel nie ma miejsca. Tzn ten biedny Złodziej walczy z 2 potworami dostającymi +4 przeciwko Złodziejom. Czyli de facto każdy z nich dostaje bonus +4?
Odpowiedz
#97
[qoute]Hej! Mam pytanie. Od jakiegoś czasu zasadzam się na Munchkina i zastanawiam się, czy byłoby możliwe grać wyłącznie dodatkami (np. Wielosieczny Topór, albo Kardynalne błędy)? Wiem, że teoretycznie powinno się zacząć od podstawki, ale może dałoby się jakoś bez większych przeszkód zagrać bez nich, trochę modyfikując zasady, jeśli zajdzie taka konieczność. Sorki jeśli pytanie nie ma sensu, ale dopiero zaczynam przygodę z Munchkinem, a moje wrodzone skąpstwo kazało mi zapytać.[/quote]
Hej. Obawiam się, że gra samymi dodatkami byłaby bardzo trudna. Pewnie możliwa, ale z pewnością potrzebne byłoby do tego więcej talii, żeby wszystko odpowiednio wyważyć. A wtedy zakup samych dodatków okazałby się już droższy niż zainwestowanie w podstawkę. Do tego żeby stworzyć rozsądną talię z dodatków, warto byłoby znać już wcześniej grę, by wiedzieć, jakie karty połączyć. Moim zdaniem to zbędne kombinowanie. Oczko

@KotNaKacu - rozmawialiśmy już przez fanpejdż Munchkina, więc nie będę tutaj dublował. Oczko
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości