Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pytanie na temat zasad: Walka - marny koniec
#1
Witam
zacząłem w miarę nie dawno grać w Munchkina. Podczas jednej gier ze znajomym który grał w pierwsze wydanie pojawiły się pewne nie jasności związane z walką:
1. Czy po każdej przegranej walce traci się 1 poziom i jest efekt marnego końca, czy tylko marny koniec?
2. Czy osoba pomagająca w walce która jest przegrana też odczuwa efekt marnego końca lub utratę 1 poziomu + marny koniec?
3. Czy gdy mam 1 poziom i przegram walkę to kończy się to śmiercią + marny koniec, czy tylko marny koniec?
4. Czy jak kobieta napotka Amazonkę to czy dochodzi do walki i można dorzucać karty jak zabłąkany potwór czy kumpel?

Z góry dziękuje za pomoc.
SUB, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 8-02-2013.
Odpowiedz
#2
1. Tylko Marny Koniec jeśli nie Uciekniesz.
2. Tylko jeśli nie Ucieknie.
3. Tylko Marny Koniec jeśli nie Uciekniesz.
Do wszystkich powyższych - jeśli Uciekniesz nic się nie dzieje
4. Kumpel jest bez sensu w tej sytuacji. Język Zacytuj kartę. Z tego co kojarzę jest gdzieś odp na forum...
Cogito ergo sum?
Odpowiedz
#3
tak trochę rozpisując:

1. w karcianym Munchkinie nie ma zasady, która mówi, że tracisz Poziom jeśli przegrasz walkę (chyba że mówi to Marny Koniec danego Potwora). w przypadku przegranej próbujesz uciec (rzucasz kością). jeśli Ci się uda to nic się nie dzieje, jeśli nie - stosujesz się do Marnego Końca.

2. jeżeli ktoś Ci pomaga w Twojej walce i przegracie to każdy próbuje uciec osobno. nie jest tak że jedna osoba rzuca i albo uciekacie razem albo nie. po prostu każdy rzuca za siebie i komu się uda ten ucieknie, jeśli się nie uda - Marny Koniec.
od razu warto przypomnieć, że w przypadku przegranej walki z kilkoma Potworami przed każdym ucieka się osobno (rzucasz kością za każdego Potwora). jeżeli są 2 Potwory - rzucasz dwa razy (określając przed rzutem przed którym Potworem uciekasz), jeżeli są 2 Potwory i ktoś Ci pomagał - Ty rzucasz dwa razy, pomocnik tak samo.

3. z racji przegranej stosujesz jedynie Marny Koniec, ale zakładając sytuację, w której masz 1 Poziom i przegrałeś z Potworem o Marnym Końcu "Tracisz Poziom" - nic się nie dzieje. nie możesz spać poniżej 1 Poziomu, a 'utrata pierwszego Poziomu' nie skutkuje Śmiercią ani niczym takim. w sytuacji gdy Marny Koniec brzmi "Tracisz Poziom" lub podobnie, a Ty masz Poziom pierwszy - nic Ci się nie dzieje, jesteś bezpieczny.

4. z tego co pamiętam Amazonka daje kobietom Skarb zamiast z nimi walczyć, więc skutkiem dodania jej Kumpla (który dodaje identycznego Potwora o ile dobrze pamiętam) było by tylko to, że kobieta, która z nimi walczy dostanie więcej Skarbów.
co innego jeśli chodzi o Zbłąkanego Potwora. szczerze powiedziawszy nie wiem jak interpretować Amazonkę podczas walki z kilkoma Potworami, ale jeśli chodzi o dorzucenie Zbłąkanego Potwora to chyba można to zrobić jeśli dokona się tego dostatecznie szybko, ale ja bym tu poczekał na opinię eksperta. Oczko
Odpowiedz
#4
Jak na mój gust, jeśli kobieta, która wyciągnie Amazonkę, nie zdąży dobrać Skarbu, można dorzucić Zbłąkanego Potwora. W końcu jesteś w komnacie z Potworem sam na sam, nagle może się tam pojawić kolejny, "nie wiadomo" skąd. ;)
Tylko co wtedy z ich siłą bojową?
Faktycznie, KQueście, przyda się Ekspert.
Odpowiedz
#5
Można dorzucić potwora. Gdzieś już to było mówione. Amazonki nie ma ale ten co się pojawi to jest Język
glokku, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 10-09-2012.
Odpowiedz
#6
Można dorzucić potwora, poziom Amazonki się nie wlicza do walki i na koniec walki kobieta dostanie od niej skarb.
Odpowiedz
#7
Co jeżeli Zbłąkany Potwór jest zbyt silny i do walki dołączy facet, żeby pomóc? Czy wtedy Poziom Amazonki także jest doliczany do puli?
Odpowiedz
#8
Według mnie amazonka nie zaatakuje kobiety, więc kobiety z mężczyzną też raczej nie zaatakuje.
glokku, jest dumny z bycia członkiem Oficjalnego forum polskiego Munchkina od 10-09-2012.
Odpowiedz
#9
Jesteś pewien? Moim zdaniem sprawa przedstawia się tu tak jak przy bonusach. Potwór ma +5 przeciwko Krasnoludom, główny walczący Krasnoludem nie jest, ale tak czy siak przegrywa; do walki dołącza więc inny gracz, który Krasnoludem jest. Wtedy bonus zaczyna się liczyć.
Gdzie jest Expert, gdy wszyscy go potrzebują? ;D
Odpowiedz
#10
Jak w walce jest kobieta, amazonka nie walczy. Należy ją odrzucić, a po wygranej walce dociągnąć dodatkowy skarb.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości